Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/personal/public_html/textpattern/lib/txplib_db.php on line 14
Personal Training Ari-Pekka Stein: Blogi

Ja lopuksi Broadwaytä

2015-06-29 05:21Kommentit

Eilen illalla saimme seurata melkoista salamoiden välkettä, nimittäin ihan yllättäen nousi raju ukonilma. No nukuttiin neljä tuntia ja  polkaistiin Nissani käyntiin ja nokka  kohti Vancouveria. Ehdittiin juuri pois kaupungista ja jälleen oli peura tien vieressä, mutta oneksi ei nokan edessä. Matkaa oli vielä 400km ja reipas viisi  tuntia. Siinä riitti jälleen mutkaa ja mäkeä. Tunti ennen Vancouveria liikennettä alkoi olla ruuhkaksi asti, vaikka oli sunnuntaiaamu. Oli  pakko herättää Juice avuksi, vaikka gps on verraton väline. Jätettyämme tavarat hotellille, ajelimme keskustaan ja palautimme uskollisen ajokkimme. Mittarissa 3100 kilometriä eli ihan mukavasti. Luultavasti jarrupalat pitää vaihtaa ja moottorikaan ei ole entisellään, mutta minkä me sille voimme.

Matkamme päätös oli mennä katsomaan Broadway-musikaalia teatteriin. Vaikka kysymyksessä oli leijonakuningas, niin onhan se mieletöntä, kun ammattilaiset pistää parastaan. Hillittömät asut, lavasteet, loistava afrikkateema ja erinomaiset laulajat ja tanssijat. Kokonaisuus oli laadukasta ja nuorempi yleisö oli  haltioissaan. Saisipa edes kerran pienenkin osan tuosta  yhteen koulun näytelmään!

Eli tässä alkaa olla matkamme purkissa. Tämä maa yllätti positiivisesti joka päivä. Kaikkilla oli ystävällisiä ihmisiä, maisemat olivat  häikäisevät ja koimme roppakaupalla uskomattomia elämyksiä. Kiitän Juicea mukavasta matkaseurasta ja toivottavasti matkamme on tarjonnut mukavia lukuhetkiä teille  muille. Nyt on aika kiittää ja kumartaa, Kanada vaikenee!

Huh, huh hellettä

2015-06-28 05:41Kommentit

Nousimme uuteen aamuun energiaa täynnä. Isäntämme loihti taivaallisen aamupalan, jonka aikana näimme myös emännän. Selvisi, että hänen isovanhemmat ovat olleet suomalaisia. Samaan aikaan oli muutkin vieraat syömässä, joten heidän kanssa oli mukava vaihtaa kuulumisia. Aivan lopuksiJuice halusi tietää, onko meitä ennen koskaan yöpynyt muita suomalaisia- ei ollut.

Nissan liikkeelle ja kapuamaan vuoria ylös ja alas. Ja kyllä niitä täällä riittää. Ja kaiken lisäksi peura hyppäsi tien yli, oli jo toinen kerta. Täällä saa olla tarkkana. Kolmen tunnin ajon jälkeen aloimme laskeutua Kanadan ainoalle aavikkoalueelle Osoyoohon. Ei tämä nyt täysin aavikkoa ole, mutta täältä löytyy siis ainoa aavikko, jonne suuntasimme. Tavoitteena oli nähdä kalkkarokäärme, mutta 1,5 km matkalla ei näkynyt kuin jäniksiä. Ei se ollut ihme, sillä mittari 40  astetta lämmintä. Mutta olimme jälleen ensimmäiset  kyseisessä aavikkikeskuksessa vierailleet suomalaiset. Helteen helliessä suuntasimme hotellille, uikkarit jalkaan ja uimaan sekä grillaamaan. Siinä sitä kärvisteltiin, jolloin Juice totesi, että tänne voisi muuttaa! Aika paljon luvattu.

Fort Steele

2015-06-27 05:24Kommentit

Jo aamutuimaan mittarissa helisi 25 astetta ja ei pilviä, joten suuntasimme saman tien lillumaan altaalle. Yhdysgondoli oli otettu käyttöön ja gondolihissit kulkivat myös vuorelle ylös. Ensimmäiset alamäkiajajat olivat jo menossa ja monet ravintolat availivat oviaan eli tänään alkaa siis sesonki. Ei muuta kuin altaalle sekaan grillaantumaan, vaikka se onkin vaarallista. Jos tänä kesänä ei juuri paista, niin on pakko ottaa valohoitoa, kun sitä on saatavilla. Jaksoimme kärvistellä pitkälle iltapäivään, jolloin  mittari varjossa näytti plus 34. Pakkasimme Nissanin ja nokka kohti etelää.

Vähän ennen Granbrookia saavuimme Fort Steelen heritage kaupunkiin. Jos olisimme tienneet, että kysymyksessä on todellakin aito 1800- luvun lopun kokonainen kaupunki, niin olisimme tulleet jo aiemmin. Nyt saimme juosta koko reissun, jotta ehdimme  nähdä koko kylän. Plus 35 asteen helle ei auttanut tätä juoksemista. Mutta onhan mahtava kaupunki. Kaupungissa on kaikki samanlaista kuin vuosina 1890-1905 ja mukana on alueen 1860 kultaryntäyksen Wild Horse Creek. Oli mieletöntä nähdä tuon ajan koulu, poliisi, kirkko jne. Pieni talo preerialla seuranneille kaikki olisi varmaan tuttua. Kaupungissa osa taloista on auki ja voit kierrellä, mutta osassa on normaali toiminta, kuten sepän pajalla, nahkaliikkeessä, leipomossa, voit ottaa hevosvankkuriajeluita ja jopa rautatie ja junat on nähtävillä.

Jatkoimme matkaamme jälleen yli vuorten ja pitkin kanjoneita. Ei tällä alueella ole  mikään tasaista ja pieni Nissanimme on kyllä pikkuhiljaa rääkätty loppuun. Moottoria on joutunut huudattamaan, jotta pääsisi mäet ylös ja jarrupalat tuoksahti tänään alamäkiä tullessa. Jopa junat on suurempia. Laskettiin reilut 150 vaunua samassa tavarajunassa. Olemme tänään yötä Castlegarissa B&B windbornessa. Hämmästys oli suuri, kun ajoimme pihaan. Kyltisssä luki Mirja Vahala eli arvasimme heti oikein. Majapaikan pitäjän  vaimo on suomalainen. Emme ole vielä jututtaneet, mutta kun ehditään. Majapaikkaamme vastapäätä joen toisella puolella jauhaa aito paperitehdas, nykyaikainen ison rahan sellainen, jossakin siis puu-paperi yhdistelmä on edelleen kovaa valuuttaa, vaikka ei enää Kajaanissa.

« vanhemmat

Blogiarkisto

Personal Trainer Ari-Pekka Stein

Tervetuloa blogiini! Jaan blogissani kuntoilu- ja urheiluvinkkejä, kerron ajankohtaisia kuulumisia ja ilmoittelen uusista alkavista ohjelmista ja tarjouksista.